About Me

My photo
..juSt an ORdinAry pErSon .... LeaRn to Be EXTRA oRdiNarY ...

Islamic Widget

cebisan kenangan

20.7.09

duLU daN kIni...

Jangan salah faham..tiada gambar komunis atau gambar prajurit terdahulu yang akan dipaparkan..sesungguhnya hanya pengorbanan mereka yang akan menjadi tajuk coretan...juga..tiada gambar remaja kini yang akan ditayang..hanyalah..tingkah laku mereka yang akan menjadi isu perbualan..ya..dulu dan kini...haha..itu cuma tajuk puisidra...dulu dan kini..banyak perbezaannya..jika dulu kita berkorban untuk satu kemerdekaan..

kini..kita berkorban utk dijajah kembali..dijajah minda yang tak pernah merdeka..atau mungkin lebih tepat FJ katakan..minda melayu..
FJ juga orang melayu...tapi..tak dapat dinafikan..kadang kala..terbit rasa iri hati dengan cara pemikiran bangsa lain..bukan..jangan fikir ini isu perkauman..ini hanya pemikiran FJ..hurm..siapa tahu..ada juga yang bersetuju kan?..orang melayu..janji melayu..minda melayu..sering dianggap berada di kedudukan tercorot..ya?ada yang mahu menyangkal?pada FJ..itu..sebuah fakta..sebuah kenyataan juga..mungkin persepsi dunia kini pada orang Melayu..
melayu mudah terikut..namun Fj percaya..yang takkan Melayu hilang didunia..cewwah!
Ya...FJ orang melayu..n I'm proud of it..yeah!biarlah apa kata orang..yang penting kita tahu.. yang MELAYU..ada keistimewaan tersendiri..juga tidak mustahil menuju ke arah pemikiran glokal..siapa tahu kan?
...................................................

FJ
11:45:20 a.m.

0 comments:

 
Copyright @ 2008 BiCaRa GLokaL: duLU daN kIni... | Design By: NT-Webagentur | Modified By: iEn | Resolution: 1024x768 | Best View: Firefox | Top